°¨™¤I منتدى هندسه كفرالشيخ I¤™¨°

السلام عليكم ورحمة الله
اخى الزائر الكريم
أسعدنا تشريفك للمنتدى
ونأمل فى الاستفادة منك وتقديم الفائددة لك
فلا تحرمنا وإياك من الفائدة
لكى تتمكن من المشاركه معنا
تفضل بالتسجيل فى المنتدى
إدارة المنتدى

•^v^–[ مهندسون تحت الانشاء ]–^v^•


    محتاجه مساعدتكم اوى

    شاطر
    avatar
    eng_maya
    اولى منتدى
    اولى منتدى

    انثى
    عدد الرسائل : 15
    الجنسية : مصريه
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 23/08/2010

    عاجل محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف eng_maya في 23/08/10, 02:39 pm

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


    ازيكم ياباشمهندسين كل سنه اولا وحضرتكم طيبين ورمضان كريم انا كنت هحول من هندسه المنصورة وكنت عايزة ادخل قسم عمارة انا حباه جدا بس عايزة اعرف اى ال ممكن يخلينى اتمكن انى اتميز فيه واى هى مواصفاته وطريقة شرحه عايزة حد كل حاجه عن القسم هل هو محتاج قدرات خاصه ولو انا معرفش اى حاجه عن طريقة دراسته واول مرة ادرسه دا عادى معلش انا بس مقلقه شويه ومحتاجه مساعدتكم واسفه للاطاله هستنى ردود حضراتكم
    avatar
    يوغي
    مهندس مميز جدا
    مهندس مميز جدا

    ذكر
    عدد الرسائل : 1075
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 26/03/2008

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف يوغي في 23/08/10, 02:59 pm



    هل هو محتاج قدرات خاصه

    هو لو حضرتك مش مكسحه او ايدك مش مشلوله ولا عجزه ولا عرجه.....
    منكن يبوزو بعد ما تخشي القسم دا
    بس لو مرخينك يمنين شويه واخده بالك دا بيساعد معانا اوي في المعماري
    lol! lol!

    اهم حاجه يكون عندك اقبال ف القسم اللي داخلاه
    واظن ان المعماري بيحتاج خيال واسع
    وذهن صافي
    ومقدره ع الابداع
    وتحقيق الاشياء وتجسمها قبل الشروع ف رسمها
    اخيرا المقدره علي تنفيذ الرسومات ع الواقع
    avatar
    eng_maya
    اولى منتدى
    اولى منتدى

    انثى
    عدد الرسائل : 15
    الجنسية : مصريه
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 23/08/2010

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف eng_maya في 23/08/10, 03:13 pm

    يوغي كتب:


    هل هو محتاج قدرات خاصه

    هو لو حضرتك مش مكسحه او ايدك مش مشلوله ولا عجزه ولا عرجه.....
    منكن يبوزو بعد ما تخشي القسم دا
    بس لو مرخينك يمنين شويه واخده بالك دا بيساعد معانا اوي في المعماري
    lol! lol!

    اهم حاجه يكون عندك اقبال ف القسم اللي داخلاه
    واظن ان المعماري بيحتاج خيال واسع
    وذهن صافي
    ومقدره ع الابداع
    وتحقيق الاشياء وتجسمها قبل الشروع ف رسمها
    اخيرا المقدره علي تنفيذ الرسومات ع الواقع






    ههههههههههههههه رميرسى اوى ياهندسه على الافاده كده ضمنت انى مش هدخل القسم لانى مكسحه جاهز هههههههههه ربنا يقدرنا كلنا
    avatar
    يوغي
    مهندس مميز جدا
    مهندس مميز جدا

    ذكر
    عدد الرسائل : 1075
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 26/03/2008

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف يوغي في 23/08/10, 03:33 pm

    انا كده ضمنت انى مش هدخل القسم لانى مكسحه جاهز
    تخيلي بقي دا اقل قسم عندنا ههههههههههههههههههههههه

    avatar
    ahMed KhaLiL
    مهندس مميز جدا
    مهندس مميز جدا

    ذكر
    عدد الرسائل : 2851
    العمر : 27
    الجنسية : مصرى
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 27/02/2008

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف ahMed KhaLiL في 23/08/10, 03:44 pm

    وانتي طيبه يا هندسسسسسسسه

    المنصوره كلها جايه الكفر ولا ايييييييييييييييييييه..ههههههههههه

    ع العموم تنورونا وتشرفوونا


    بالنسبه لقسم عماره

    عندك طوله بال تفقع العفريت وبتحبي الرسم وعندك الموهبه

    اتفضلي وانتي حطه رجل علي رجل ادخلي القسم

    معندكيش الاتنين دول مع بعض

    يبقي غيرررررررررررري عشان متتعبيش

    يا شيخه بلا عماره بلا بتاع

    دول بيدخلوا عماره بيتحولوا.. بيحسسوني انهم مسكوا وزاره الداخليه
    avatar
    Medo Ashry
    مهندس مميز جدا
    مهندس مميز جدا

    ذكر
    عدد الرسائل : 1306
    العمر : 28
    الجنسية : مصرى
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 20/02/2008

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف Medo Ashry في 23/08/10, 06:54 pm

    هههههههههههههههههههههههههه
    والله قسم عماره من احسن الاقسام عندي
    انا كان نفسي ادخله
    بس هو محتاج خيال عالي شويه
    وشويه صبر بس كتييييييييييييييييييييير
    وان شاء الله ربنا يوفقنا
    avatar
    adel sanad
    نائب المدير
    نائب المدير

    ذكر
    عدد الرسائل : 736
    العمر : 26
    الجنسية : مصرى
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 27/09/2009

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف adel sanad في 24/08/10, 08:59 am

    نورتى الكفر يا بشمهندسه


     


    عامه قسم عمارة فيه ميزة وفيه عيب الاتنين فى بعض


     


    فيه بعض المقررات فى القسم


     


     


    اعمال السنه بتعدى نسبه 70 % يعنى انتى بتكونى مستريجة اوى لا حول ولا قوة الا باللهم  الامتحانات عشان انتى كده كده ناجحه


    ولو انتى مش كويسه مع المعيدين اعمال السنه هتروح على الارض وهتشيلى ب ال 4 مواد


     


    وده حصل السنه دى فى القسم


     


    بس كل القسم بيكون مستريح طول السنه ومش بيحطوا دماغهم فى مذاكرة ولا حاجه


    ونصيجة منى خليكى عندك احسن


     


    كفر الشيخ واخدة الترتيب ال 33 من 36 على مستوى جامعات مصر


     


    هههههههههههههههههههههههه




    avatar
    eng_maya
    اولى منتدى
    اولى منتدى

    انثى
    عدد الرسائل : 15
    الجنسية : مصريه
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 23/08/2010

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف eng_maya في 24/08/10, 10:46 am

    دا كله كلام تمام بس كليتناال رقم عشرة10 على مستوى العالم مش عطيانا حقنا وشوفنا فيها كل انواع القهر بعدين احنا ال نخلى هندسه كفر الشيخ الاولى كمان لو قدرنا وبعدين احنا مش بالمكان ال كانت فيه كليتنا احنا بقدرتنا فى اجتياز كل الصعب واجتياز دورات والباقى نسيبه لربنا
    avatar
    SALLY ELHANDAWI
    مهندس نشيط
    مهندس نشيط

    انثى
    عدد الرسائل : 243
    العمر : 25
    الجنسية : مصريه
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 15/02/2010

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف SALLY ELHANDAWI في 24/08/10, 01:08 pm

    eng_maya كتب:دا كله كلام تمام بس كليتناال رقم عشرة10 على مستوى العالم مش عطيانا حقنا وشوفنا فيها كل انواع القهر بعدين احنا ال نخلى هندسه كفر الشيخ الاولى كمان لو قدرنا وبعدين احنا مش بالمكان ال كانت فيه كليتنا احنا بقدرتنا فى اجتياز كل الصعب واجتياز دورات والباقى نسيبه لربنا




    هو ده الكلام الصح
    احنا اللى نخليها الاولى
    مش هتبقى المركز الاول من الهوى
    avatar
    eng_maya
    اولى منتدى
    اولى منتدى

    انثى
    عدد الرسائل : 15
    الجنسية : مصريه
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 23/08/2010

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف eng_maya في 24/08/10, 02:59 pm

    تمااااااااااااااام ياهندسه تقبلو مرورى
    avatar
    adel sanad
    نائب المدير
    نائب المدير

    ذكر
    عدد الرسائل : 736
    العمر : 26
    الجنسية : مصرى
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 27/09/2009

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف adel sanad في 27/08/10, 06:03 pm

    eng_maya كتب:دا كله كلام تمام بس كليتناال رقم عشرة10 على مستوى العالم مش عطيانا حقنا وشوفنا فيها كل انواع القهر بعدين احنا ال نخلى هندسه كفر الشيخ الاولى كمان لو قدرنا وبعدين احنا مش بالمكان ال كانت فيه كليتنا احنا بقدرتنا فى اجتياز كل الصعب واجتياز دورات والباقى نسيبه لربنا


    اوك الكلام ده كله كويس
    بس ازاى احنا هنخليها فوق

    واذا كان كل اللى حولينا مش مساعدنا
    مثلا
    اعضاء هيئة التدريس والهيئة المعاونه 70 % منهم لا يصلح انهم يكونوا فى الكليه
    وحتى الدكاترة الباقيين شويه منهم مشوا والباقى هيحصلهم
    الكليه لغايه دلوقتى مفيهاش دراسات عليا

    االكليه دى بس منظر من برا
    انما مفيش مضمون وحاجات ثابته
    والكليه مفيش اى نظام ماشيه عليه
    على البركه كله بيمشى



    avatar
    eng_maya
    اولى منتدى
    اولى منتدى

    انثى
    عدد الرسائل : 15
    الجنسية : مصريه
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 23/08/2010

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف eng_maya في 28/08/10, 06:55 am

    gedoo_adel كتب:
    eng_maya كتب:دا كله كلام تمام بس كليتناال رقم عشرة10 على مستوى العالم مش عطيانا حقنا وشوفنا فيها كل انواع القهر بعدين احنا ال نخلى هندسه كفر الشيخ الاولى كمان لو قدرنا وبعدين احنا مش بالمكان ال كانت فيه كليتنا احنا بقدرتنا فى اجتياز كل الصعب واجتياز دورات والباقى نسيبه لربنا


    اوك الكلام ده كله كويس
    بس ازاى احنا هنخليها فوق

    واذا كان كل اللى حولينا مش مساعدنا
    مثلا
    اعضاء هيئة التدريس والهيئة المعاونه 70 % منهم لا يصلح انهم يكونوا فى الكليه
    وحتى الدكاترة الباقيين شويه منهم مشوا والباقى هيحصلهم
    الكليه لغايه دلوقتى مفيهاش دراسات عليا

    االكليه دى بس منظر من برا
    انما مفيش مضمون وحاجات ثابته
    والكليه مفيش اى نظام ماشيه عليه
    على البركه كله بيمشى



    حضرتك بتتكلم ازاى ازاى دا طيب حضراتكم بتدرسو اى ومين ال بيدرسلكم وبيمتحنكم ولو حصلنا نصيب وحولنا هندرس لنفسنا ياريت توضيح اكتر
    avatar
    adel sanad
    نائب المدير
    نائب المدير

    ذكر
    عدد الرسائل : 736
    العمر : 26
    الجنسية : مصرى
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 27/09/2009

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف adel sanad في 28/08/10, 07:16 am

    يا بشمهندسه انا قصدى ان نظام الكليه كله فاشل
    بالنسبه لاعضاء هيئة التدريس والهيئة المعاونه كلهم مش زى بعض
    وعلى رأى المثل صوابعك مش زى بعضها

    بالنسبه ليكى
    انتى هتدخلى قسم عمارة مش هتحسى بالفرق كتير لان معظم الدكاترة فيه كويسين وعشان القسم لسه فاتح جديد
    وكمان مفيش امتحان قدرات بيتعمل زى الكليات التانيه

    بس ما تقلقيش كل القسم متقسم نصين
    يا ما ناس شايلين بال 3 مواد
    والنص التانى كله بيجيب جيد

    اتمنالك تكونى من النص التانى

    لو كنتى دخلتى معانا قسم مدنى كنتى هتكرهى اليوم اللى جيتى فيه كفر الشيخ



    avatar
    eng_maya
    اولى منتدى
    اولى منتدى

    انثى
    عدد الرسائل : 15
    الجنسية : مصريه
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 23/08/2010

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف eng_maya في 28/08/10, 07:40 am

    ههههههههههههههههه انا نفسى فى مدنى بس لو كان كده نتقبل بس عندكو واانا احول عمارة علطوللللللللل واوعدك ابقى من اصحاب الجزء التانى وميرسى لحضرتك اوى على المعلومات دى ربنا يباركلنا ف حضرتك
    avatar
    adel sanad
    نائب المدير
    نائب المدير

    ذكر
    عدد الرسائل : 736
    العمر : 26
    الجنسية : مصرى
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 27/09/2009

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف adel sanad في 28/08/10, 07:23 pm

    هههههههههههههههههههههههه

    لا خلاص انا كنت بضحك عليكى

    ده مدنى اسهل من عمارة

    شدى انتى حيلك بس وربنا يوفقك فى القسم اللى تكونى فيه

    ومرحا بيكى فى بلد الامن والامان محافظة كفر الشيخ

    واذا احتجتى اى حاجه احنا متواحدين هنا على المنتدى علطووووووووووووووول



    avatar
    eng_maya
    اولى منتدى
    اولى منتدى

    انثى
    عدد الرسائل : 15
    الجنسية : مصريه
    المهنه :
    المزاج :
    تاريخ التسجيل : 23/08/2010

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف eng_maya في 31/08/10, 12:58 pm

    ربنا يخليكم يارب وان شاء الله امون عند حسن ظنكم
    avatar
    محمد يسرى
    اولى منتدى
    اولى منتدى

    ذكر
    عدد الرسائل : 16
    العمر : 27
    المهنه :
    تاريخ التسجيل : 23/09/2008

    عاجل رد: محتاجه مساعدتكم اوى

    مُساهمة من طرف محمد يسرى في 16/09/10, 09:37 pm

    انصحك تدخولى عمارة ستاف الدكترة والمعيدين فى كفر الشيخ هايل انا فى تانية عمارة وعارف

      الوقت/التاريخ الآن هو 18/11/17, 10:00 pm